אימייל מרקטינג לחנות אונליין
תמיד כיף לקבל הזמנה חדשה לחנות אונליין שלכם. מידע חדש הוא תמיד מרגש, אולם הרבה יותר קשה לבנות בסיס של לקוחות חוזרים שיקנו מהחנות שלכם שוב ושוב.
המאמר הנ"ל הוא התובנות של צ'רלס ניקולס שניתח יותר מ600 אלף לקוחות בארה"ב וקנדה.
התוצאות של סקר זה הינם מרתקות לדוגמא הוכח מעל כל ספק שרוב האנשים יינטשו את האתר לפני רכישת מוצר כלשהוא. בנוסף החשיבה הקונבנציונלית תהיה שנטישה זה רע והמרה זה טוב. למעשה נטישה של עמוד מוצר היא חלק ממחזור הקניה של הקונה הממוצע (כלומר חלק גדול נוטשים וחוזרים לקנות).
מבקרים חדשים מול מבקרים חוזרים
קצת סטטיסטיקה: הסיכוי שלקוח יקנה באתר חנות לשכם עומד על 1% בממוצע( זה משתנה כמובן מאתר לאתר והאם אתם מוכרים מוצר ייחודי)לסיכום לקוחות חוזרים הם אלמנט חשוב ברווחיות של כל עסק. שיווק ע"י אימיילים שמור בד"כ ללקוחות שלא קנו באתר שלכם, אולם המחקר מראה שלקוחות שקנו באתר שלכם הם בסבירות כפולה לקנות פעם נוספת ע"י אימייל שיעודד אותם לבצע רכישה נוספת בחנות אונליין שלכם
3 דרכים חשובות לאימייל מרקטינג
אימייל על אישור קנייה- אם עדיין לא עשיתם אופטימיזציה לאימייל שמקבל הלקוח לאחר שקנה אז זה הזמן. אימיילים ללקוחות שקנו מקבלים את "אחוז הקריאה" הגבוה ביותר אפשר ואף רצוי להוסיף להם
• מיתוג או מותגים מובילים
• לינקים על מנת לראות את ההזמנה
• טלפון ואמייל לש שירות לקוחות
• מוצרים נלווים או מומלצים ומוצרים הנמכרים ביותר
אימייל ללקוחות שנטשו את עגלת הקניות
האסטרטגיה שלכם עכשיו תהיה לשכנע לקוחות שנטשו את האתר מבלי לקנות . לקמפיין כזה יש יכולות גבוהות מאד לייצר המרות והוא חשוב בבניית אתר מכירות באינטרנט חשוב להקפיד
• שיווק חוזר הוא על בסיס שירות לקוחות ולכן שירות טוב הוא הבסיס למכירות
• יש להקפיד על תמונה, שם ותיאור של המוצר "שננטש"
• קישור לדף המוצר
• לשמור את המסר ממוקד ולא לבלבל את הלקוח עם מוצרים נלווים
אימייל תזכורת ללקוחות שקנו
רוב הקונים שקנו באתר שלכם כנראה לא יחזרו שבאימייל או ניוזלטר יהיה עדיף מכלום.
על מנת להשיג את המיטב יש למקד את הקמפיין למוצר או השירות שהלקוח היה בו בביקור האחרון
• תתמקד במוצרים שהלקוח מעוניין בהם
• תאפשר ללקוח לשלוח ביקורת על המוצר
• תעודד לבצע רכישה נוספת
בניית אתרים מאיה ויז'ן, בניית אתרים לעסקים, אתרי תדמית, אתרי מסחר, אתרי מכירות, מערכות ניהול תוכן חכמות.
רפאל סילניקוב כותה המאמר ועורך תוכן